A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a H. Biztonsági Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1225 Budapest, Nagytétényi út 225.; cégjegyzékszám: 01-09-864821; adószáma: 12216556-2-43 a továbbiakban: Szolgáltató) és a H. Biztonsági Kft. által SZÉFBOLT márkanév alatt üzemeltetett honlapon szereplő termékeket és szolgáltatásokat rendelő Vevő (a továbbiakban: Vevő) közötti szerződés feltételeit tartalmazza. (Szolgáltató és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek). Valamennyi rendelésre és szállításra a jelen ÁSZF érvényesek. Ettől eltérni csak külön megállapodásban lehetséges.
A leadott rendeléssel Vevő a jelen ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
1. Termékek
A forgalmazott termékek adatait (méret, súly, űrtartalom, szín stb.) a gyártó bocsátja rendelkezésünkre, ezért ezek pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk. A termékleírásban szereplő fotók tájékoztató jellegűek, így ezek eltérhetnek a valós termék megjelenésétől, színétől. Kizárólag új, garanciális termékeket értékesítünk. Minden terméket a gyártó által biztosított információs anyaggal szállítunk. A megjelenő termékekkel kapcsolatban a technikai, formai és színbeli változtatások jogát fenntartjuk.
Termékekkel kapcsolatos további információkat ügyfélszolgálatunkon kaphat:
Ügyfélszolgálat:
SZÉFBOLT (H. Biztonsági Kft.)
Telefon: (1) 219-0728 (H-P: 8-16 óráig)
Email: szefbolt@szefbolt.hu
2. Árak
A termék ára a termék információs oldalán található mérettáblázat utolsó, bruttó ár oszlopában szereplő Forint ár. Az árak a 27%-os ÁFA-t tartalmazzák. A termékárak a telephelyen történő átvételre vonatkozó árak, a szállítási díjat nem tartalmazzák.
A honlapról rendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. A megrendelés időpontjában érvényes és a visszaigazolásban szereplő ár a teljesítésig nem változik, ránk nézve kötelező.
Amennyiben a szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleges rendszerhiba miatt megjelenő '0' Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától.
3. Fizetési feltételek
Az előleg kérésének illetve az áru utánvétellel való leszállításának jogát fenntartjuk.
A leszállítás alkalmával a Vevő számára az adótörvényeknek megfelelő számlát adunk át. A Vevőnek a fizetést a számlán feltüntetett időpontig és az ott megjelölt feltételekkel kell teljesítenie. A számla minden esetben külön feltüntetve tartalmazza az esetleges szállítási költséget. Bruttó 200 000,- Ft-os megrendelés felett, illetve egyedi rendelésre érkező termék esetén 30%-os előleg fizetését kérjük. Késedelmes fizetés esetén a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresét számítjuk fel. A rendelés lemondása esetén 30% meghiúsulási kötbért számítunk fel.
A fizetés készpénzzel az áru átvételekor:
A Vevő az áru ellenértékét a kiszállítást követően, számla ellenében, a kiszállító személynek készpénzben fizeti meg.
Fizetés előre utalással:
A Vevő az áru ellenértékét egy átutalásos számla ellenében, a kiszállítást megelőzően az eladó bankszámlájára történő utalással egyenlíti ki. A kiszállítás kizárólag a teljes vételár megérkezését követően lehetséges.
Fizetés utólagos banki átutalással:
A Vevő az áru ellenértékét számla ellenében, az átvételtől számított 8 banki munkanapon belül a Szolgáltató bankszámlájára történő utalással egyenlíti ki. Utólagos átutalással csak rendszeres vásárlóink fizethetnek.
4. Rendelés
A SZÉFBOLT a honlapon szereplő termékekre vonatkozó rendelések illetve kiegészítések a honlapon, a megrendelés elküldésével történhetnek.
A rendelésnek mindenkor tartalmaznia kell a megrendelő nevét és címét, a szállítási címet és az átvételre jogosult személy nevét, elérhetőségét és nem magánszemély esetében az adószámot.
A honlapon szereplő termékeket természetes (magán) vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet, illetve a termékek viszonteladásával foglalkozó jogi személy, illetve nem jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezet vásárolhatja meg.
Minden rögzített rendelést a Szolgáltató 72 órán belül írásban visszaigazol. Amennyiben e visszaigazolás a rendelés elküldésétől számított 72 órán belül a Vevő részére nem érkezik meg, a Feleknek nem keletkezik kötelezettsége, a rendelés nem érvényes.
Rendelés lemondása kizárólag írásban történhet.
5. Szállítási díjak és feltételek
A megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolásában szereplő időpontban a kért címre szállítjuk illetve szállítatjuk ki. A szállítási díjak egyedi árképzés alapján történnek, melyet a visszaigazoló levélben közlünk. Különböző szállítási határidejű termékek megrendelése esetén a hosszabb szállítási határidejű termék megérkezésekor szállítunk. A szállítás minden esetben a vevővel előzetesen egyeztetett időpontban történik. A teljesítés alapesetben épületen belüli szállítás és rögzítés nélkül értendő. Az épületen belüli szállítás, szintek közötti mozgatás és rögzítés szolgáltatás díját a termékek ára nem tartalmazza. A díjtételek a termék súlyától, a szállítási cím Szolgáltatási telephelyétől mért távolságától, és az épületen belüli telepítési körülményektől függ. A szolgáltatások teljesítési helye a rendelés visszaigazoláson szereplő szállítási cím.
A megadott szállítási határidő előtti és utáni teljesítés jogát fenntartjuk. Amennyiben az a Vevő számára előnyösebb, részszállításokat teljesítünk. A várható szállítási időpontot naptári héten adjuk meg.
A házhozszállítás munkanapon reggel 8 és délután 18 óra között a Szolgáltató saját szállítóeszközével vagy szállítmányozó cég igénybevételével történik.
Előre nem látható, rajtunk kívülálló okok miatt (sztrájk, háború, tűzvész, hivatalos-,hatósági rendelkezések, természeti katasztrófák, közlekedési, energia- illetve anyagellátásbeli zavarok; általánosságban vis major) megváltozott körülmények esetén általános szerződési feltételeinket garantálni nem tudjuk.
A Vevő termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Sérülésmentes, bontatlan, eredeti szállítmánynak csak az minősül, ami a Szolgáltató (SZÉFBOLT - H. Biztonsági Kft.) által alkalmazott céges szalaggal van ellátva. Amennyiben a Vevő bármi sérülést, eltérést tapasztalna, a szállítmányozó a Vevő kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. Az így keletkezett károkért a szállítmányozót terheli a felelősség.
6. Tulajdonjog
Az áru tulajdonjogát cégünk mindaddig fenntartja magának, amíg az áru ellenértéke teljes mértékben kiegyenlítésre nem kerül. A tulajdonjog fenntartásáig a vevő nem jogosult az áru megmunkálására vagy feldolgozására illetve beépítésére, a árut nem adhatja el harmadik személynek és nem jogosult megterhelni azt. Az ezen idő alatt esetlegesen bekövetkezett sérülésekért a Vevő felel.
7. Szavatosság, jótállás
Jogos minőségi illetve mennyiségi kifogás esetén a szavatossági, illetve jótállási kötelezettségünket a törvényi előírásoknak megfelelően teljesítjük. A szavatossági, jótállási igények minden esetben az általunk kibocsájtott számla felmutatása ellenében kerülnek teljesítésre. A számla egyben jótállási jegyként is szolgál, külön jótállást nem adunk. A jótállás kezdő dátuma az áruátadás napja.
Az áru átvétele után azokért a meghibásodásokért, melyekre a jótállás egyébként érvényes, de a Vevőnél külső behatások következtében keletkeztek, illetve a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásért nem vállalunk felelősséget.
8. Reklamáció
Mennyiségi vagy nyilvánvaló hibák reklamációját a evő az áru átvételétől számított 2 munkanapon belül köteles érvényesíteni. A rejtett hibát felfedezése után késedelem nélkül, de legkésőbb az áru átvételétől számított 12 hónapon belül írásban kell jelezni. A minőségi reklamáció megítélési szempontjából a meghibásodást mintával vagy hivatalos szakértői véleménnyel kell igazolni.
A reklamáció a teljes számlázott összegre vonatkozó fizetési kötelezettségre nincs befolyással. A jótállásból eredő kötelezettségek teljesítési helye telephelyünk (1225 Budapest, Nagytétényi út 225.)
A meghibásodott termékkel kapcsolatos kötelezettségeken kívül a vevőnek nincs joga más kártérítést - pl. a hibás termék leszállítása következtében elmaradt haszon megtérítését - követelnie.
9. Adatkezelés
A Szolgáltató a Vevők által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, elsősorban a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Szolgáltató a Vevők szerződésben szereplő adatait harmadik félnek nem adhatja ki, kivéve ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőként jár el. A Szolgáltató a Vevők adatait számítógépen rögzíti és dolgozza fel. Adatai megadásával a Vevő hozzájárul azok Szolgáltató tevékenysége folyamán teljes körű felhasználásához.
A Szolgáltató a Vevők adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.
10. Érvényesség
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítás a honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
11. Illetékes bíróság
A Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, Felek a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat.
Budapest, 2009. október 31.
Módosítás: Budapest, 2014. február 26.